2 garren horria 6 -etik

Eskola-kirolaz

Eskola kirola aldaketa ugari ari da jasaten azken urteetan. Gure garaian berehala banantzen gintuzten mutilen eta nesken taldetan saskibaloi nahiz futboleko eskolarteko txapelketetan parte hartzeko. Gaur egun, ordea, gero eta herri gehiagotan ari dira eredu mistoa indartzen hezkidetzara bidean eta neska-mutilak elkarrekin ikusi ditzakegu txapelketa hauetan parte hartzen.

Hala ere, zenbaiti lehen begiradan logikoa eta positiboa iruditu arren, bada honen aurka agertu denik ere, eta ez naiz gizon-emakume tradizionalei buruz ari soilik, hezkidetzan sakondu nahi duten ikerlariei buruz baizik. Izan ere, elkarbizitzan sakontzeko eta mugak hausteko emaniko pauso honek badirudi ez duela fruitu berezirik eman. Ez da harritzekoa honela emakumeen parte-hartzea murrizten dela ikustea, jokoaren jabe mutilak direla ikustea eta neskak baztertuta egotea.

Segi letzen!

LOKATZA

Gazte, kontua duk ez haizela nahi duana egiten ari,

 edo ari bahaiz,

gaizki ari haizela besterik gabe

Charles Bukowski

 

Egin nahi ez ditugun

gauzak nola uka

“etorkizun on” baten

fedea degu ta

geure inguruari

erreparatuta

jendea somatzen det

bizitzaz ahaztuta

denbora geroari

hipotekatuta.

Segi letzen!

Ibon Iparragirreri elkartasuna

 

Elkartasun bideak

Azken hilabete honetan, gure herriko hainbat eragileren “bihotz” onaren lekuko izan gara. Hauen artean, Azpeitiko Zezenzale Elkarteak San Inazioetako korridatan lortutako 7000 euro banatu dituela jakin dugu, guztia elizarekin lotutako elkarteei bideratuz (sierbetako monjak, Jesusen alabak eta Caritas). Honek, jendartearengan luzatzen den mezuaz hausnartzera bultzatu nau, eta bide hau izatea baliatuz, zuekin konpartitzera.

Segi letzen!

Emakumeen aurkako indarkeria gehiago EZ!

Kolaborazioa: Azpeitiko Gazte Batzuk

1960ko azaroaren 25ean hil zituen, orduan Dominikar Errepublikako diktadore zen Rafael Leonidas Trujillok, Minerva, Patria eta Maria Teresa Mirabal ahizpak, erregimenaren aurkako militante sutsuak. Urte ugari pasatu dira erailketa hauetatik, baina gaur egun, oraindik ere, emakumeen aurkako indarkeriak oso presente jarraitzen du gure gizartean zein gure egunerokotasunean.

Segi letzen!

Sukaldeko Irina

Kolaborazioa: Kalekatu

Jakine deu garai batien gure arbasuek hainbat droga natural ibiltze zituela naturiekin hala nolako lotura espirituala lortze zebelako. Zibilizaziyo bakoitzek bere drogak euki izen ditu; bere drogak, eta aldi berien honi lotutako erabilpen diferentiek, funtziyo sozial ezberdinek euki izen dituna. Handik aurrea esan leike funtziyo sozial hau erabat itxuraz aldatzeala ta gizarte diferentiek onartutako drogak, gehienetan, botere ekonomiko, kultural eta politikuen jabe dienen mesedeta joketzebela, nahizta kontsumitzailiek ez konturau.

Urtero antolatzeitugun festa, kontzertu, ´´´jai eredu alternatibotan “`garbi ikustea gure desfasien kulturie zenbateino sartu zaigun sudurretatik burmuinea eo ahotik tripeta, nola ibiltze gean azken finien geure buruetaz ebaditzeko, askotan inkoszienteki, zeba ite deun jakin gabe alegiye.

Segi letzen!

HUTSA

 

Hutsa sentitzen naizen momentuak huts – uneak dira,

agerian dira norberaren hutsuneak huts – garaian,

noizbait egindako hutsaldi, hutsegite eta frustrazioen lekukoak huts – aldian.

 

Hutsa sentitzea ez da hu(t)skeria, baina bai norberaren hutsarteak betetzeko motibazio, hu(t)stasunari buelta emateko huts – unea.

 

Hutsak persepzio ezkorra ekarri ohi dakar,

nakar ikuspuntu desberdinetik begiratzera,

ematera bete sentsazioa,

motibazioa huts – uneak iraultzeko,

moldatzeko nahi dugun hortan,

lotan ez geratzeak duen garrantzia hauspotuz,

indartuz norberaren kontzientzia,

militantzia pertsonalak badare,

halere errealitateak hor jarraitzen du lakar, makal, takar

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Eliza hutsak ditut maite bestelako edukiz moldatzeko, izan liburutegi nahiz asketxe, jendez gainezka daudenetan hutsarteak betetzeko. Norbaitek esango dit hori ez dela nire onerako eta beharrezkoa dela eliza arima hutsak gidatzeko.

Nik esango diot, “jainkoak sortu zuela mundu zikin hau, lehen aldia zenez gaizki atera zitzaiola eta berri bat sortu behar duenean telefonoz deitzeko”  (kar kar…)

Bakuninen parabola

Bihotz sentiberak eta izpiritu bizkorrak aski dute munduari bistazo bat botatzearekin izakiaren miseriaz jabetu eta askapenerako bideari ekiteko. (…)

Kotoi-artean hezitako printzetxoak behargin bat, gaixo bat eta hilotz bat lehenbizikoz behatzea nahiko, Buddha bihur zedin. Aitzitik, gaur egungo edozein idazlek zientoka hilotz behatzen ditu, munduan zerbait gaizki doala ondorioztatzen du, eta, asko jota, erdi-purdizko eleberri-bilduma idazten du.

Eric Voegelin (1938)

Egin-ezintasunaz ari bagara, eta ez borondate faltaz, egiazki, Jainkoaren aurrean kunplitu duzu egitekoarekin; inork ezin dizu ezer aurpegiratu. Berdina baitira Jainkoaren aurrean egin izana eta ahal izango denean egiteko nahimena.

Eckhart maisua (XIII.mendea)

Eckhart maisuak aurre-baldintza potolo baten onarpenarekin jokatzen du: gizakiaren egiazaletasuna. Nahimenak, harentzat, egiatia,  benetakoa, behar duelako derrigorrez, definizioz. Gezurtien garaian bakarrik exijitu ahal dira ekintzak, justifikazio etiko gisa. Eta, horregatik, gezurtien garaian exijitu behar dira derrigorrez ekintzak, lioke bete-betean Bakuninek, justifikazio etiko gisa.

Segi letzen!

POW, HIREKIN GARETXEK

Kolaborazioa: Azpeitiko Gazte Batzuk

Azaroaren 20an Josu Urbieta Powren eta beste hiru lagunen aurkako apelazio epaiketa hasi zen Parisen. 2015eko abenduan Jean-Serge Nerin poliziaren hilketagatik akusatua eta 16 urteko kartzela zigorrarera kondenatua izan zen Pow, aurretik beste bost urteko kartzela zigorra ere jaso ostean ETAko kide izateagatik, guztira 19 urteko espetxealdira kondenatua aurkitzen delarik.

Bigarren epaiketaren kondenaren aurrean helegitea jarri ostean dator epaiketa hau, eta lau asteko epaiketa izango da.

2010ean atxilotua izan zenetik Frantzian preso aurkitzen da Pow, La Santen haseran eta Poitiers-Vivonnen gaur egun.

Hemendik, gure babes osoa azaldu nahi diogu bai Powri, bai senide eta lagunei, eta une erabakior hauetan etor daitezkeen zailtasunen aurrean besarkadarik beroena eta zorterik onena opa diegu guztiei. Zuekin gaude.

Segi letzen!

Estatua eta iraultza. 2.0 Alderdi politikoak eta sindikatuak

“La ficción de la democracia parlamentaria burguesa consiste precisamente en que el parlamento no aparezca como un órgano de la opresión de clase, sino como órgano de “todo el pueblo”. En la medida en que todo radicalismo verbal –por el hecho de que es posible dentro del parlamento- refuerza las ilusiones de las capas todavía no despiertas, es oportunista y despreciable”.

György Lukacs

 

Aurreko post-ean estatuaren forma modernoaren gaineko abstrakzio ariketa burutu genuen, eta oraingoan aginte burgesaren gainean (barne- logikan) eragiten duten eragile politiko zein ekonomikoen gaineko analisi laburra zein gogoeta- ariketa burutzea da proposatzen dudana.

 

Aginte modalitate modernoaren ezaugarri nagusia botere banaketan aurkitzen da, eta honekin batera gizartearen kategoria ezberdinek- politikak- ekonomiak- jurisprudentziak- aparientzian elkarrekiko duten autonomia erlatiboan. Gizarteko estratu sozial ezberdinek euren interesen defentsan artikulatzen dituzte instantzia horiek, jurisdikzio forma estatalak baimendutako markoen baitan antolatuak. Horrela, alderdi politikoak gizarte interesen diferentziatuen arabera antolatzen dira, eta kontziliazioa zein eztabaida politikoak burutzeko euren ekinbidea perimetroa edifikatzen da, parlamentua zein administrazio aparatua bere osotasunean. Territorializatua agertzen da esfera politikoa, lerroz- lerro eta goitik behera gidaturiko mailaketan. Aginte organo ezberdinak existitzen dira beraz, horietako bakoitzak “potestate” bereziak dituelarik, konexioan daudenak instantzia gorenen agindupean (estatu organoa eta berari dagokion konstituzio partikularra). Alderdi politikoen aktibitatea marko konstituzionalaren baitan mugitu daiteke soilik, legearen aurrean arazoak izan nahi ez badituzte behintzat.

Segi letzen!

« Sarrera zaharrak Sarrera berriak »

© 2017 Kontu Lepo