2 garren horria 11 -etik

Kapitala, jabetza pribatue ta genero auziye (II). Jabetza pribatuen oinarriyek ta ondoriyuek

Aurreko produkziyo moduetan, adibidez, esklabotzan oinarritutakuen (erroma o grezian), “gizon askien asanbladak” etzien posible izengo, hauek denbora librie euki ahal izeteko esklabuek ez balituzkete euki beaien etxaldetan, gizon aske hauentzat izengo zien produktu ta ondasunek sortzen.

Garai hartan e bi klase sozial antagoniko zeudela ikuste deu, bitarteko produktibuen jabetza pribatuen oinarrituta; esan genun bezela baten jabetziek bestien ez-jabetza suposatzeulako.Kasu hontan etzien esklabuek lanea juten soldata baten truke; esklabuek gerratako galtzailiek zien, bizi osoako baldintza hori zeukeben “gauzak” zien, ta ez pertsonak.

Horreatik zuzenbide erromatarrak “askatasune” definitzen zunien, “erosi ta saltzeko gaitasune” bezela definitze zun. Gauzak ezin debe ez erosi ez saldu. Gaur egunien danok erosi ta saltzeko gaitasune eukitzie, ta zuzenbidiek beste marko normatibo (morala, erlijiosue…) guztiyek gainditzie, kasualidadie izengo oteaba?

Segi letzen!

T-ren paper galduak

“nik ere bizi nahiko nuke

nor naizen etengabe galdetu beharrik izan gabe

apalago bizi neure buruaz ahazturik

nik hau eta nik beste hori jardun gabe beti

apalago bizi ni ere

gogoa eta adimena erantzun txikiei emanda:

gizaki bati dagozkion neurriko kezkekin”

Jose Luis Otamendi

 

 

Kezka bat du neurekiko

eta neuretzako

adar gazte honen uztak

ba ote dakartzan masustak

ene bidaiedeentzako

 

kezka bat dut neurekiko

baina zeuentzako

zergatik zaintzen gaituzuen horren ondo

zer dela-eta mintzo zareten itxaropenaz

ezer sortuko ez dugun penaz

erruki zaretelako…

 

Kaxoian gorde huen bere garaian, eta traste zaharrak botatzen ari haizela topatu duk, paper zahar batean idatzita. Putz egin eta hautsa kendu diok.  T, hi betidanik izan naiz tipo beroa, sentitu ahala botatzekoa. Ibilian irakatsi dik bizitzak, tartean muturreko batzuk hartuta, arrazionalagoa izaten. Eta orain hor habil, ez batera, ez bestera. Heure buruari esanaz, marra “gorria hor zagok eta honaino sentitu dezakek”. Abangoardia kultural baten parte izan nahiaren lainez txoroa erantzi ezinik zirriborratu huen poema hau, kezka generazionalak, gurasokeriaren aurkako errebeldia, eta bla, bla, bla… Eta hara non heukan kaxoi azpiko iluntasunean. Argitik itzalera egin duela ematen dik, mugimendu natural bat bezala.

Segi letzen!

Egiten duguna garelako

Blog honetan, behin eta berriz mahaigaineratu dugu teoria politikoaren beharra. Indar oro norabide eta estrategia amankomun batean lotzearen ezinbestekotasuna. Kapitalismoa gainditzeko, berau ulertzearen garrantzia. Argi dago, hau honela izanik, mugimendu bat eraginkorra izateko ez dela nahikoa argudio sendoak izatea, berau gizarteratzeko gaitasuna ezinbesteko baldintza bait da.

Bide honetan, hainbat kontu aztertu ditugu; kapitalaren subsuntzio gaitasuna, fetitxismoa, enajenazioa, alienazioa….. hau da, gaur egungo giza harremanak ulertzeko hainbat “fenomeno” geureganatzeko saiakera badagoela nabaria da. Hauek, mugimendu iraultzaileak garatzeko zailtasunak besterik ez dituztela sortzen ondorioztatu dezakegu, egin beharreko lanak biderkatzera derrigortuz.

Hala eta guztiz, badira gure alde bultza dezaketen errealitateak. Krisiak, esaterako, klaseen arteko interesen antagonismoa modu gordinenean azalaratzen du, eguneroko bizipenak tarteko, askok urteetan garatutako ideiei uko egin diezaioketelarik. Honez gain, erreformismoak, instituzio eta iritzia sortzeko eremuak bete ditu, baina kaleak umezurtz gelditzeko arriskuan ikusten ditugu aldi berean.

Segi letzen!

X. Euskal Presoak Euskal Harrietara boulder txapelketa herrikoia argazkitan

[ARGAZKI GALERIA] ERREPRESIOAREN AURKAKO EGUNA

Atzo, hilak 26, Errepresioaren aurkako eguna antolatu genuen Urola Kostan, eskualdeko beste Gazte Asanbladekin batera. Helburua, egun Euskal Herrian gazteen aurka abian dauden prozesu judizialak hartu, horien berri izan eta errepresioa integralki aztertzeko klabeak eta esperientziak mahai gainean jartzea izan zen.

Horretarako, gurekin izan genituen atzokoan Orereta eta Altsasuko gazteak; euren esperientziatik irakaspenak eta hutsuneak mahai gainean jarri eta hausnarketa kolektibo bat egiteko. Tartean izan genuen, besteak beste, kasuen elkartasun eta  sozializazioaren; eta errepresioaren aurkako dinamika eta irakurketa integralen arteko afera.

Bide batez, egun horren bitartez prozesu errepresiboek arlo judizialean gazte horiei eragin dizkieten zigor ekonomikoei aurre egiteko dirua bildu nahi izan genuen. Hala, eskerrak eman nahi dizkiegu bai bertaratu ziren gazte guztiei baita oholtza gainean eguna borobiltzen lagundu ziguten taldeei ere.

Era berean, balioan jarri nahi dugu eskualdeko ikastetxeetako ikasleek deialdiarekin bat egin eta goizean antolatutako elkarretaratzeen bitartez aldarria zabaltzeko egindako ahalegine.

Gisa hontako ekimenen bidez, eskualdeko gazte asanbladen elkarlana sustatzeaz gain, etorkizunean eskualdean eman daitezken errepresio kasuei aurre  egiteko elkartasun sareak euntzen gabiltzala ulertzen dugu. Gainera, errepresioa modu integral batean ulertzeko eta sistema kapitalistan mekanismo errepresibo bakoitzak duen betebeharraz jabetzeko gakoak mahai gainean jarri beharrean gaudeu, eta atzokoa horretarako parada izan zen.

Jarraian dituzue atzoko eguna laburbiltzen duten irudiak:

 

 

Garai historikoaz eta honek suposatzen duenaz

Diego Riveraren muralgile Mexikarraren artelana New York-eko Rockefeller Center eraikinean, Lenin ageri da muralaren eskuin aldean.

 

Clase, grupo en fusión y valor de uso constituyen por tanto los clivajes estructurales que abren las oportunidades históricas de una nueva sociedad.

Alvaro García Linera

 

Suponíamos que al introducir la producción estatal y la distribución estatal, habíamos creado un sistema económico de producción y distribución diferente del anterior… Dijimos esto en marzo y abril de 1918, pero no nos preguntamos sobre los vínculos de nuestra economía con el mercado y el comercio.

Lenin

1921. urtean Francis Fukuyama politikari Estatubatuarrak historiaren amaiera “formalizatu” zuen, ustez ekialdeko blokearen desegitearekin batera (potentzia Sobietarra aspalditik ekonomiaren krisian sartua baitzen) indar harremana aldatuko zuen aldaketa historikorako ezintasuna sinatzen baitzen. XX. mende laburra, Eric Hobsbawn historialari Britainiarraren aburuz Iraultza Sobietarrarekin hasi (lehenengo mundu gerraren ondorioz eratua) eta amaitu zen, honen ezaugarri nagusia ordena sozialaren aldaketa burutzeko aukera zelarik. Ekialdeko mundua zein erdigune inperialista, ez zen munduan lurralderik posibilitate iraultzailerik ez zena, 1917. urteak baldintzatuko zituelarik hurrengo hamarkadak.

 

Sobietar Batasunaren eta Berlingo harresiaren eraispenarekin akabatu omen zen behin betikoz komunismo iraultzailea, sozialdemokrazia biziberritu zen (Alderdi komunistek XX. mendeko bigarren hamarkadan bete zuten posizio politikoa ordeztuz) eta “ezker” mugimenduak bere burua berrasmatu behar zuela zioten unibertsitateetan katedrak banatzen zebiltzan “pentsalariak”.

Segi letzen!

Errepresioaren aurkako eguna Zestuko Gaztetxian

Kolaborazioa: Azpeitiko Gazte Batzuk

 

Altsasuko hiru gaztek 400 egunetik gora daramatzate Madrilen espetxeraturik 2016ko udazkenean taberna batean kalez jantzitako bi Guardia Zibilekin izandako liskar baten ondorioz. Terrorismo delituen akusaziopean aurkitzen dira 3 espetxeratuak eta Altsasuko beste 5 gazte, 50 eta 62 urte arteko espetxe zigor eskaerak dituztelarik. Euskal Herrian guardia zibilaren legitimazio estrategia baten baitan kokatu daiteke kasua, Ospa (Alde Hemendik!) mugimenduaren eta oro har herri mugimenduaren aurkako diskriminazio eta jardun errepresiboarekin batera. Epaiketaren zergatiak aztertzea dagokigu, Altsasuko gazteei elkartasuna eta babesa ematearekin batera.

Segi letzen!

Euskaldunon kulturaz, euskaraz eta globalizazioaz

Gero eta aberatsago egiten ari gara KontuLepo. Gero eta anitzagoa. Gero eta zorrotzagoa analisietan. Gero eta entzutetsuagoa. Baina, zalantzarik gabe, badira ia ukitu ere egin ez ditugun hamaika alor garrantzitsu. Betidanik tripak nahastu izan dizkidan gaia da gure hizkuntza eta kulturarena. Gure hizkuntza eta kulturaren galerarena, zehatzagoa izanda. Gerora bestelako borroketan sakondu badugu ere, gure militantziarako jauzian askoren kezka iturri nagusienetakoa izan zitekeena. Euskal hiztun komunitatearen eta horren esentziaren galera. Segi letzen!

GIZA HARREMANAK ETA FAMILIYE

 

Gaurkuen giza harremanai buruz idaztie pentsau det berrize. 3.komunitatien eta familiyen zentratzen sayako naiz. Eztakit akordatze zeaten, baino kontukomerin azken bigarrengo idatziyen 1, 2 eta 3 komunitatie zerri otzeitegiyon azaltzen sayau giñen ta gaur horren gainien idatzikoet.

 

  1. komunitatie: Familiye bea da zentrue eta bakarra, norbanakuek pisu haundiye hartzeu. Adibidez hiriye/herriye, hemen familiye da prioridade bakarra. Inguruko bizilagunekin harremantziek zentzue galtzeu, eztao beharrik. Lantokira trasladaukoa harremantzeko behar hori, baino ez osotasunien, boteredunei (Burgesiyei) etzakolako komeni.

 

Famili eo guraso hitzeK ibiltzeitutenien, eztauke zertan odoleko loturaik eonberrik. Gure hazkuntza prozesuen denbora eta konstatzi haundiz bidelagun izen ditugun pertsona hoyei buruz hai naiz.

Segi letzen!

Altxamendu zapatistak 24 urte

24 urte bete ditu altxamendu zapatistak. Kapitalismoaren mundu mailako (ustezko) garaipenarekin Historia amaitutzat ematen zutenei jakinaraziz menpekoak ez zirela, ez direla beraien baldintzaz ahantzi. Argi izpi itxaropentsu bat piztu zen Chiapasen 1994ko urtarrilaren batean, egun bizirik jarraitzen duen sugarra. Mundua, bizitza eta borroka ulertzeko beste modu bat.

 

 

 

“No morirá la flor de la palabra. Podrá morir el rostro oculto de quien la nombra hoy, pero la palabra que vino desde el fondo de la historia y de la tierra ya no podrá ser arrancada por la soberbia del poder.

Nosotros nacimos de la noche. En ella vivimos. Moriremos en ella. Pero la luz será mañana para los más, para todos aquellos que hoy lloran la noche, para quienes se niega el día, para quienes es regalo la muerte, para quienes está prohibida la vida. Para todos la luz. Para todos todo. Para nosotros el dolor y la angustia, para nosotros la alegre rebeldía, para nosotros el futuro negado, para nosotros la dignidad insurrecta. Para nosotros nada.”

Subcomandante Marcos

 

« Sarrera zaharrak Sarrera berriak »

© 2018 Kontu Lepo